Wint ons project de Gouden Gans

UITBREIDING   SCHOOL   LAILUNGA

IN   INDIA

Deze school zorgt voor een betere toekomst voor zowel meisjes als voor jongens van deze streek. Hierdoor wordt de jeugd beter voorbereid op een plek op de arbeidsmarkt en wijkt de armoede.

www.goudengans.nl/stichtingpatervosindia

Steunt u ons project?

Contactpersoon  Sudhir Bara (foto) dankt u!

Samen op de bres voor India

STEMT   U  OOK

OP ONS PROJECT ?

MIDDELBARE  SCHOOL  LAILUNGA  IN  INDIA

MOV/Stichting Pater Vos India – www.stichtingpatervosindia.nl

In het voetspoor van de Schaijkse missionaris zet onze stichting zich in voor de achtergestelde bevolking van Midden-India.

De bouw en uitbreiding van deze school levert een waardevolle  bijdrage aan de bevolking. De Adivasi bevolking leeft zoals geleerd van de voorouders. Daarbij is de Dalitsgroep een daglonersgroep, geen werk betekent geen loon. Door onderwijs kan het leven van de bevolking sociaal, politiek en economisch tot verandering en verbetering komen.

Deze Medium School  voor 11 tot 14-jarigen is ook voor meisjes. Zeker nu er toiletten zijn laten de ouders de meisjes naar school gaan. De eigenheid aan cultuur blijft behouden door de speciale vakken op school.

Hoe verder

In 2008 is in Lailunga gestart met een eerste schooltje in een bestaand gebouw. Een echte schoolgebouw werd een echte start op de goede weg. Het is zo gebouwd, dat uitbreiding mogelijk is.

Het onderwijs op deze school is een belangrijke factor in de voortgang van de plaatselijke bevolking en zal de armoede van deze achtergestelde mensen veranderen in een beter leven.

Gouden Gans

Onze stichting is genomineerd voor het winnen van de Gouden Gans.

Dat betekent  € 10.000,= voor het winnend project. Daardoor zouden we met onze partners in India de school nog verder kunnen uitbreiden.

Daarom vragen wij  u:    Stem ook op ons project en ga naar...

www.goudengans.nl/stichtingpatervosindia